KA122-SCH Rövid futamidejű mobilitási projektek a köznevelési szektorban

Iskolánk újabb nyertes Erasmus Pályázattal büszkélkedhet.
„Innovatív technikák és módszertan az angol nyelvi-és digitális kompetenciák fejlesztésének érdekében egy eTwinning iskolában” című Erasmus+ rövid futamidejű köznevelési mobilitási projektünk 10 kollégának biztosít fejlődési lehetőséget szakmai-módszertani és nyelvi kurzusok formájában, melyek külföldön  valósulnak meg. A programot a Tempus Közalapítvány támogatja.

Időtartama: 2021.12.01-2022.11.30

A pályázat fő célkitűzései:

  1. Szakmai, digitális módszertani megújulás, fejlődés. Pedagógusok módszertani kultúra váltása, ami elősegíti hosszú távon az intézmény digitális átállását is.
  2. Nyelvi kompetenciák, kommunikációs készség, interkulturális kompetenciák fejlesztése
  3. Európai dimenzió további bővítése, eTwinning hatékony használata oktatási céllal.  Az eTwinning Iskola cím hosszú távú megtartása. Példamutató eTwinning iskolává válni.
  4. Pedagógusaink folyamatos szakmai fejlődése, minőségi munkavégzés, Minőségfejlesztés, intézményünk jó hírének erősítése helyi, regionális, országos és európai szinten
  5. Tanulóink digitális és interkulturális kompetenciáinak fejlesztése, európai azonosságtudatuk erősítése.
Pályázatunk keretén belül egy Padlet oldalon osztjuk meg a kurzusok során elsajátított IKT alapú módszereket és ötleteket. Az eTwinning hálózaton belül megosztottuk a Padlet-et, így más iskolák pedagógusai is közzé tudják tenni az általuk használt, bevált jó gyakorlatokat.
A pályázatban részt vett pedagógusok aktívan használják a tanfolyamokon elsajátított digitális eszközöket, applikációkat.

Események

A KA1 Erasmus program keretein belül március 10-11-én két görög pedagógus látogatott iskolánkba. Megnézték, milyen szakmai munka zajlik az alsó tagozaton.

A következő órákat tekintették meg:

Egyéni fejlesztés– Borsos Boglárka

Angol– Majorszki Ágnes: tanulási folyamat a tanulók aktív részvételével

Ének– Emődi Gabriella: interperszonális készségek fejlesztése

Testnevelés-Takács Tünde: csapatmunka, egyéni erősségek kiemelése, gyengeségek fejlesztése

Könyvtári foglalkozás– Grenerczyné Csoó Erika: gyakorlás a tanulási folyamatban

Matematika-Galcsik Beatrix: együttműködés és kooperatív csoportmunka

Magyar irodalom-Szalkai Mariann: történelmi esemény dramatizálása, hősök megjelenítése

Technika– Nagyné Barta Beatrix: együttműködő tanulás strukturált tevékenységgel.

A görög kollégák a családias légkört, csendes, nyugodt környezetet és a rendkívül jó magaviseletű gyerekeket emelték ki. Jól szervezett órákat láttak, ahol a gyerekek egy percig sem unatkoztak.  Pozitív élményekkel gazdagodva tértek haza.

Disszeminációs szakmai nap és Szent Imre Nap a projekten belül

2022/2003 tanév

Iskolánkban a Spirit Week keretén belül tartotta meg az idegennyelvi munkaközösség az első szakmai napját „Virtuális túra felsősöknek” címmel. (2022 október 14)

A délutáni foglalkozáson a napközis és tanulószobán lévő gyerekek vettek részt elsősorban, valamint az érdeklődő kollégák. A második szakmai nap iskolánk Szent Imre napjához kapcsolódott. (2022 november 9) Ezen a napon az egész felső tagozat számára lehetőség nyílt a workshopokon való részvételre ki-ki érdeklődésének megfelelően.

Szakmai napunk mindkét része egy interaktív beszámoló volt, mely keretén belül a kollégák az iskola épületén belül több helyszínen és változatos módszerekkel igyekeztek az érdeklődők kulturális látókörét szélesíteni, figyelmüket Európa sokszínűségére felhívni. A workshopokat meglátogatók kipróbálhattak új applikációkat, frissen tanult módszereket. Előadónk a KA122 projektben résztvevő kollégák voltak, akik a szakmai kurzusokon elsajátított módszereket és kulturális élményeket osztották meg a közönséggel.

Az európai virtuális túra során négy európai helyszínre „látogathattak el” a gyerekek.

  1. Dublin, Írország

A résztvevők megismerkedhettek Dublin földrajzi és történelmi sajátosságaival, legfontosabb nevezetességeivel, érdekességeivel. Megtudták, hogy melyik Írország legrégebbi egyeteme, tanultak Írország legnagyobb templomáról, a Szent Patrik székesegyházról, és a Grand Canal Dock-ról, a híres hajókikötőről. Megtudták, hogy Molly Malone történetéről szól Dublin himnusza, ill. Marvel hősöket is találhatunk ebben a lenyűgöző városban. A környéken található Howth, és a Moher-sziklák. Bepillantást kaptak a dubliniak életébe a pubok, a parkok, az ételek, és a tánc segítségével.

A workshop végén Bamboozle játékos verseny segítségével mérhették össze frissen szerzett tudásukat a résztvevők.

A foglalkozást Demeter Krisztina és Mészáros Éva készítették és vezették.

 

  1. Firenze, Olaszország

A workshop készítői és vezetői: Bocsiné Czakó Ágnes, Galcsik Beatrix és Varga Judit

A foglalkozás egy online puzzle kirakóval indult tabletek segítségével, mely kellőképp felkeltette a résztvevők érdeklődését. A workshop folyamán a gyerekek sok tudásra tehettek szert, megismerték a leghíresebb hidat, Ponte Vecchio-t, a Dóm székesegyházat, a Dávid szobrot és Botichelli Vénusz születése című festményét.

Ezen a workshopon a résztvevők egy Quizlet segítségével mérték le a frissen szerzett tudást.

 

  1. Tenerife, Spanyolország

A virtuális túra következő állomása Tenerife volt, a Kanári-szigetek egyike. Itt sok-sok fénykép segítette a résztvevőket virtuális szigettúrában. A bevezető után sok tudásra tehettek szert a gyerekek egy Wordwall játék alkalmazásával. Megtudták, hogy Tenerife legmagasabb pontja a Teide, mely egy alvó vulkán, és hogy az Atlanti-Óceán öleli körbe a szigetet. Tanultak a leghíresebb ételekről, megtudták, hogy La Laguna volt Tenerife hajdani fővárosa és ma is az Unesco világörökség része, és a Miasszonyunk bazilika fontos szerepet tölt be. A fehérhomokos tengerpartokon a Szaharáról származik a homok.

A foglalkozás készítője és vezetője: Bartha Katalin

 

  1. Valencia, Spanyolország

A virtuális túra utolsó állomása Spanyolország szárazföldi részére kalauzolta a gyerekeket. Egy Canva prezentáció segítségével ismerkedtek meg a város legfontosabb nevezetességeivel. Megtanulták, hogy Valencia Spanyolország 3. legnagyobb városa jelentős kikötőváros, a selyemút egyik állomása volt. Itt található Európa egyik legnagyobb akváriuma. A modern és antik hatás keveredése nagyon jól látható a városban. A város folyómedrét ma egy 9 km hosszú park alkotja.

A workshop zárásaként egy Kahoot játék segítségével mérhették le tudásukat a gyerekek.

A foglalkozás készítője és vezetője: Dancsok Gabriella

Közösségi művelődéssel kapcsolatos projektnap (2022 március 11)
Interkulturális és digitális kompetencia fejlesztése virtuálisan

Disszeminációs videó

Innovatív technikák és módszertan az angol nyelvi-és digitális kompetenciák fejlesztésének érdekében egy eTwinning iskolában” című Erasmus+ rövid futamidejű köznevelési mobilitási projektünk disszeminációs videója, mely megosztásra került a Converzum Tudomány Nyelviskola #Erasmusdays eseményén 2022. október 14-én.

A videót készítette Dancsok Gabriella angol nyelvtanár.

Digitális Pedagógus Díj-Tempus Közalapítvány (2022. november 5.)

A 9 éve útjára indított Digitális Módszertár arra hivatott, hogy az IKT eszközöket és digitális pedagógiai módszereket kreatív és innovatív módon alkalmazó tanárok ötlettára legyen. Az adatbázis használatával a pedagógusok a tanórák és a tanórán kívüli tevékenységek megújításához nyerhetnek inspirációt, illetve konkrét, a mindennapi iskolai tevékenységeik során alkalmazható módszereket tanulhatnak egymástól. A gyakorló tanárok által feltöltött anyagok a 21. századi fiatalok, vagyis a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT eszközök kreatív használatával.

A Digitális Módszertárban megosztott ötletek közül a legkiválóbbak szakértők értékelése nyomán Digitális Pedagógus Díjban részesülnek.

Nagy örömmel és büszkeséggel jelentjük be, hogy Mészáros Éva Judit kollégánk elnyerte a Digitális Pedagógus Díjat „Szóképek” címen feltöltött kiváló ötletével, melyet a Budapesten megrendezésre kerülő Digitális Konferencián ünnepélyes keretek között át is vehetett.

Éva a pályázatunkon belül vett részt Dublinban egy 2 hetes kurzuson, és az ott tanult új digitális eszközöket használta óratervének készítése során.

Szívből gratulálunk kollégánknak!

Erasmus projektjeink disszeminációja a Szent István Katolikus Rádióban

A Szent István Katolikus Rádió „Hangoló” állandó rovatában iskolánk Erasmus+ programjában résztvevő kollégák, diákok valamint Valkó Viktor igazgató nyilatkoztak a program nyújtotta lehetőségekról, eredményekről és a mobilitásokkal kapcsolatos élményekről, tapasztalatokról.