Örömmel és büszkeséggel jelentjük be, hogy iskolánk elnyerte az eTwinning Iskola címet.

 

Az eTwinning iskolák, köztük most már mi is, aktívan népszerűsítik az eTwinning program központi értékeit és pedagógiáját; kapcsolattartó pontként szolgálnak helyi közösségükben; és példát mutatnak más iskoláknak.

Az eTwinning iskola státusszal iskolánk egy magasabb szintre lépett.

Milyen előnyökkel jár az eTwinning Iskola cím elnyerése?

Az eTwinning Iskolák:

  • az eTwinning program európai szinten elismert példamutató résztvevőiként válnak ismertté, és hálózatot alkothatnak az eTwinning programban részt vevő többi vezető iskolával, melyekkel közösen a program további fejlődéséhez is hozzájárulhatnak
  • nagyobb ismertségre tehetnek szert európai szinten, és promóciós, illetve tájékoztató anyagaikban feltüntethetik az eTwinning Iskola cím logóját;
  • hivatalos elismerésben részesülnek az alábbi területeken végrehajtott kiemelkedő munkájukért:

A címmel kitüntetett iskolák munkatársai és igazgatói meghívást kapnak, hogy részt vegyenek különböző, kifejezetten a számukra megrendezett szakmai fejlődést szolgáló programokban, és csatlakozhatnak egy zártkörű eTwinning Csoporthoz is, ahol megoszthatják bevált gyakorlataikat, együttműködhetnek kollégáikkal, és részt vehetnek különböző online eseményekben.

Médiaműveltség és félretájékoztatás – eTrend Konferencia Budapesten

Az eTwinning Magyarországi Szolgáltató Pont konferenciájára Bartha Katalin és Dancsok Gabriella pedagógusok jelentkeztek iskolánkból.

A 2021. november 19-20-án megrendezett eTrend Konferencia az eTwinning Program éves témájával, azaz a médiatudatossággal és félretájékoztatással foglalkozott.

A plenáris előadásokon többek között magával az eTwinning Programmal, a médiatudatosság és félretájékoztatás eTwinningben való megjelenésével, illetve a mindennapi médiahasználat veszélyeinek felismerésének fontosságával ismertette meg a résztvevőket.

konferencia az aktív szakmai fejlődésről szólt, hiszen öt különböző workshop foglalkozott az eTwinninghez és a médiatudatossághoz szorosan kapcsolódó témákkal. A workshopok betekintést engedtek többek között a digitális szabadulószobák, az eTwinning projektek és az online bullying világába. Ezen kívül a résztvevők kipróbálhatták, hogy milyen egy igazi, álhír-oldal, ahol semmi sem az, aminek látszik. Jógyakorlat bemutatónkon eTwinning program és Digitális Témahét keretében díjazott projekteket mutattak be készítőik, amelyek során megismerkedhettek a tanórai projektkészítés alapjaival.
 
A kétnapos konferencia remek alkalmat nyújtott kollégáinknak arra, hogy új, a mindennapi oktatás során is könnyen feldolgozható szakmai tartalmakat ismerjenek meg.

Az eTwinning Iskolák mint befogadó és innovatív tanulási szervezetek – eTwinning Iskolák Konferencia

2022. december 7-én kezdődött és december 9-ig tartott az online eTwinning Iskolák Konferenciája, az eTwinning Központi Szolgáltató Pont (CSS) szervezésében, melynek témája: Az eTwinning Iskolák, mint befogadó és innovatív tanulási szervezetek volt.

Az eTwinning Iskolák Konferencia általános célja az eTwinning Iskolák inkluzív és innovatív gyakorlatainak azonosítása, megosztása, népszerűsítése, terjesztése és továbbfejlesztése.

A konferencia kiemelt témái az alábbiak voltak:
– Befogadó gyakorlatok a tanári kar körében
– Inkluzív osztálytermek (többnyelvűség, speciális nevelési igények, menekült bevándorlók, eltérő társadalmi-gazdasági háttér)
– Innovatív pedagógiák (fordított osztályterem, különböző tanulási terek, vegyes tanulás stb.)

Iskolánkból Bartha Katalin, Dancsok Gabriella, Demeter Krisztina és Varga Judit vettek részt az eseményen.

Nemzetközi együttműködések megvalósítása és a digitális kompetencia fejlesztése az eTwinning program keretében 2022. február 11-13.

A háromnapos képzés keretén belül sok hasznos információval gyarapodtunk, számos, a gyakorlatban is jól használható ismereteket szereztünk.

Napjainkban nagy hangsúlyt kap a projektalapú oktatás. Ennek létjogosultságát legjobban Konfuciusz híres mondása szemlélteti: „Mondd el és én elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem.”
A projekt alapú oktatással olyan tudás, készségek és kompetenciák fejlesztése valósul meg, amelyek fontosak a 21. századi munkahelyeken („know-how” – gyakorlati tudás). Általa fenntartható az érdeklődés, fejleszthető a projektmenedzsment, a munkafolymat segítése hangsúlyos. A projektben részt vevő diákok alkalmazott tudás kapnak, publikus termékek létrehozásában dolgozhatnak, formatív és szummatív értékelési formák alkalmazhatók. Nagy hangsúlyt kap a méltányosság, az eredetiség, a diáktevékenység.
Jó projektötleteket több felületen is találhatunk, ahol csoportokat, vagy osztályt érintő munkába kapcsolódhatunk be, európai vagy nemzetközi projektekben vehetünk részt.

Projektet indítani a www.etwinning.net oldalon van lehetőségünk. A honlapon bepillantást kapunk az eTwinning európai közösségbe, inspirációt szerezhetünk és az elsőlépésekről tájékozódhatunk. A eTwinning Live felületen tájékozódhatunk a konkrét projektekről, itt tudunk tényleges projektet indítani. Első lépésként meg kell jelölnünk a saját iskolánkat, majd kiválasztjuk a projektpartnerünket, bemutatjuk a projektet, és az elbírálás után dolgozhatunk is a projektünkben. A projektben zajló munkafolyamatok a testvértérben (Twinspace) fognak megjelenni.

 

Miért is érdemes az eTwinningen dolgozni?

  • Mert mindenki számra elérhető az oldal meghatározott jogközökkel.
  • Mert ez egy biztonságos, jelszóval védett munkatér.
  • Mert egyszerű, átlátható a felület.
  • Mert publikus, disszeminációra alkalmas nézetet használunk.
  • Mert projektek hozunk létre a felületen nemzetközi vagy hazai partnerekkel.
  • Mert Intézményen belüli intraprojektek létrehozására is van lehetőség(Covid járvány idején).


Minden projekt egy jó kérdéssel kezdődik.

Például „Mit jelent az egészséges táplálkozás?” helyett érdemesebb inkább így megfogalmazni a kérdést: „Hogyan tudjuk meggyőzni a fiatalokat arról, hogy egészségesen táplálkozzanak?”

Vagy „Kik alapították a városunkat?” helyett sokkal jobb az a kérdés, hogy „Mi volt a legfontosabb oka a városunk növekedésének?”

 

Az alábbi szempontok szerint dolgozzuk fel a projektet:

  • Projekt címe
  • Projekt célja. Mi a projektötlet?
  • Milyen korosztályba tartozó diákok vesznek részt?
  • Kik vesznek részt? Csak saját osztály vagy több osztály/iskola diákjai, tanárai?
  • Időtartam (min. 5 tanóra)
  • Kapcsolódó tantárgyak, területek
  • Használt IKT és kommunikációs eszközök
  • Feladatok, mérföldkövek, projektek értékelése, önellenőrzés
  • Projekt várt eredményei

A projektmunka során, illetve annak végeredményeként tanulói/projekt produktumok születnek, ezek leggyakrabbanaz alábbiak lehetnek:

  • PPT
  • gondolattérkép
  • plakát
  • kvíz
  • fotósztori
  • Interjú
  • videó
  • kiadvány
  • szórólap
  • keresztrejtvény

Bartha Katalin, Varga Judit, Dancsok Gabriella