Örömmel és büszkeséggel jelentjük be, hogy iskolánk elnyerte az eTwinning Iskola címet.

 

Az eTwinning iskolák, köztük most már mi is, aktívan népszerűsítik az eTwinning program központi értékeit és pedagógiáját; kapcsolattartó pontként szolgálnak helyi közösségükben; és példát mutatnak más iskoláknak.

Az eTwinning iskola státusszal iskolánk egy magasabb szintre lépett.

Milyen előnyökkel jár az eTwinning Iskola cím elnyerése?

Az eTwinning Iskolák:

  • az eTwinning program európai szinten elismert példamutató résztvevőiként válnak ismertté, és hálózatot alkothatnak az eTwinning programban részt vevő többi vezető iskolával, melyekkel közösen a program további fejlődéséhez is hozzájárulhatnak
  • nagyobb ismertségre tehetnek szert európai szinten, és promóciós, illetve tájékoztató anyagaikban feltüntethetik az eTwinning Iskola cím logóját;
  • hivatalos elismerésben részesülnek az alábbi területeken végrehajtott kiemelkedő munkájukért:

A címmel kitüntetett iskolák munkatársai és igazgatói meghívást kapnak, hogy részt vegyenek különböző, kifejezetten a számukra megrendezett szakmai fejlődést szolgáló programokban, és csatlakozhatnak egy zártkörű eTwinning Csoporthoz is, ahol megoszthatják bevált gyakorlataikat, együttműködhetnek kollégáikkal, és részt vehetnek különböző online eseményekben.

Médiaműveltség és félretájékoztatás – eTrend Konferencia Budapesten

Az eTwinning Magyarországi Szolgáltató Pont konferenciájára Bartha Katalin és Dancsok Gabriella pedagógusok jelentkeztek iskolánkból.

A 2021. november 19-20-án megrendezett eTrend Konferencia az eTwinning Program éves témájával, azaz a médiatudatossággal és félretájékoztatással foglalkozott.

A plenáris előadásokon többek között magával az eTwinning Programmal, a médiatudatosság és félretájékoztatás eTwinningben való megjelenésével, illetve a mindennapi médiahasználat veszélyeinek felismerésének fontosságával ismertette meg a résztvevőket.

konferencia az aktív szakmai fejlődésről szólt, hiszen öt különböző workshop foglalkozott az eTwinninghez és a médiatudatossághoz szorosan kapcsolódó témákkal. A workshopok betekintést engedtek többek között a digitális szabadulószobák, az eTwinning projektek és az online bullying világába. Ezen kívül a résztvevők kipróbálhatták, hogy milyen egy igazi, álhír-oldal, ahol semmi sem az, aminek látszik. Jógyakorlat bemutatónkon eTwinning program és Digitális Témahét keretében díjazott projekteket mutattak be készítőik, amelyek során megismerkedhettek a tanórai projektkészítés alapjaival.
 
A kétnapos konferencia remek alkalmat nyújtott kollégáinknak arra, hogy új, a mindennapi oktatás során is könnyen feldolgozható szakmai tartalmakat ismerjenek meg.

Az eTwinning Iskolák mint befogadó és innovatív tanulási szervezetek – eTwinning Iskolák Konferencia

2022. december 7-én kezdődött és december 9-ig tartott az online eTwinning Iskolák Konferenciája, az eTwinning Központi Szolgáltató Pont (CSS) szervezésében, melynek témája: Az eTwinning Iskolák, mint befogadó és innovatív tanulási szervezetek volt.

Az eTwinning Iskolák Konferencia általános célja az eTwinning Iskolák inkluzív és innovatív gyakorlatainak azonosítása, megosztása, népszerűsítése, terjesztése és továbbfejlesztése.

A konferencia kiemelt témái az alábbiak voltak:
– Befogadó gyakorlatok a tanári kar körében
– Inkluzív osztálytermek (többnyelvűség, speciális nevelési igények, menekült bevándorlók, eltérő társadalmi-gazdasági háttér)
– Innovatív pedagógiák (fordított osztályterem, különböző tanulási terek, vegyes tanulás stb.)

Iskolánkból Bartha Katalin, Dancsok Gabriella, Demeter Krisztina és Varga Judit vettek részt az eseményen.

Nemzetközi együttműködések megvalósítása és a digitális kompetencia fejlesztése az eTwinning program keretében 2022. február 11-13.

A háromnapos képzés keretén belül sok hasznos információval gyarapodtunk, számos, a gyakorlatban is jól használható ismereteket szereztünk.

Napjainkban nagy hangsúlyt kap a projektalapú oktatás. Ennek létjogosultságát legjobban Konfuciusz híres mondása szemlélteti: „Mondd el és én elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem.”
A projekt alapú oktatással olyan tudás, készségek és kompetenciák fejlesztése valósul meg, amelyek fontosak a 21. századi munkahelyeken („know-how” – gyakorlati tudás). Általa fenntartható az érdeklődés, fejleszthető a projektmenedzsment, a munkafolymat segítése hangsúlyos. A projektben részt vevő diákok alkalmazott tudás kapnak, publikus termékek létrehozásában dolgozhatnak, formatív és szummatív értékelési formák alkalmazhatók. Nagy hangsúlyt kap a méltányosság, az eredetiség, a diáktevékenység.
Jó projektötleteket több felületen is találhatunk, ahol csoportokat, vagy osztályt érintő munkába kapcsolódhatunk be, európai vagy nemzetközi projektekben vehetünk részt.

Projektet indítani a www.etwinning.net oldalon van lehetőségünk. A honlapon bepillantást kapunk az eTwinning európai közösségbe, inspirációt szerezhetünk és az elsőlépésekről tájékozódhatunk. A eTwinning Live felületen tájékozódhatunk a konkrét projektekről, itt tudunk tényleges projektet indítani. Első lépésként meg kell jelölnünk a saját iskolánkat, majd kiválasztjuk a projektpartnerünket, bemutatjuk a projektet, és az elbírálás után dolgozhatunk is a projektünkben. A projektben zajló munkafolyamatok a testvértérben (Twinspace) fognak megjelenni.

 

Miért is érdemes az eTwinningen dolgozni?

  • Mert mindenki számra elérhető az oldal meghatározott jogközökkel.
  • Mert ez egy biztonságos, jelszóval védett munkatér.
  • Mert egyszerű, átlátható a felület.
  • Mert publikus, disszeminációra alkalmas nézetet használunk.
  • Mert projektek hozunk létre a felületen nemzetközi vagy hazai partnerekkel.
  • Mert Intézményen belüli intraprojektek létrehozására is van lehetőség(Covid járvány idején).


Minden projekt egy jó kérdéssel kezdődik.

Például „Mit jelent az egészséges táplálkozás?” helyett érdemesebb inkább így megfogalmazni a kérdést: „Hogyan tudjuk meggyőzni a fiatalokat arról, hogy egészségesen táplálkozzanak?”

Vagy „Kik alapították a városunkat?” helyett sokkal jobb az a kérdés, hogy „Mi volt a legfontosabb oka a városunk növekedésének?”

 

Az alábbi szempontok szerint dolgozzuk fel a projektet:

  • Projekt címe
  • Projekt célja. Mi a projektötlet?
  • Milyen korosztályba tartozó diákok vesznek részt?
  • Kik vesznek részt? Csak saját osztály vagy több osztály/iskola diákjai, tanárai?
  • Időtartam (min. 5 tanóra)
  • Kapcsolódó tantárgyak, területek
  • Használt IKT és kommunikációs eszközök
  • Feladatok, mérföldkövek, projektek értékelése, önellenőrzés
  • Projekt várt eredményei

A projektmunka során, illetve annak végeredményeként tanulói/projekt produktumok születnek, ezek leggyakrabbanaz alábbiak lehetnek:

  • PPT
  • gondolattérkép
  • plakát
  • kvíz
  • fotósztori
  • Interjú
  • videó
  • kiadvány
  • szórólap
  • keresztrejtvény

Bartha Katalin, Varga Judit, Dancsok Gabriella

eTwinning Nyári Tábor
Nemzetközi együttműködések megvalósítása és a digitális kompetencia fejlesztése az eTwinning program keretében
Kerekegyháza 2023. 07. 17 - 07. 20.

A résztvevők megismerték az eTwinning nemzetközi projekt lehetőségeit, annak szervezeti felépítését és portáljainak használatát. Gyakorlati munka során ismerkedtek meg különböző projektmódszerekkel és digitális kompetencia fejlesztésének lehetőségeivel. Megtanulták a tevékenységhez kiválasztani és hozzárendelni a megfelelő módszereket és eszközöket. Megismertek digitális eszközöket és Web 2.0 szolgáltatásokat, azok alkalmazásának lehetőségeit a megvalósítandó projektek és azok értékelése során. A képzés jelentős részében a gyakorlati tapasztalatokat szereztek – az új ismeretek elsajátítása gyakorlati munka során valósult meg. A képzés az oktatás egyéb területeire is adaptálható pedagógiai-módszertani és korszerű digitális technológiai ismereteket is biztosított, mintegy eszközt adott a kezükbe, projektjeik sikeres megvalósításához.

Köszönjük szépen a lehetőséget! Megszerzett ismereteinket és tapasztalatainkat szeretnénk hasznosítani új nemzetközi projektek megvalósításával.

Bocsiné Czakó Ágnes

Fodor-Dosa Csilla

Galcsik Beatrix

Szalkai Mariann

The European Dog Adventures

Iskolánk egy újonnan induló eTwinning projekt (The European Dog Adventures) keretében gyűjtést kezdeményezett az „Állatokat Védjük Együtt Alapítvány” egri állat menhelyének megsegítésére. A több, mint egy hetes gyűjtés során rengeteg adomány gyűlt össze a Szent Imre Katolikus Általános Iskola mindkét épületében: takarók, kutya- és macskaeledel, konzervek, etető és itató tálak, juti falatok, póráz, nyakörv, játékok és tisztálkodási, állatápolási szerek érkeztek adományként a gyerekektől, családoktól és munkatársainktól. Az adományokat az Állatok Világnapján, 2023. október 4-én adtuk át az alapítvány munkatársainak, akik egy Villő nevű menhelyi kutyával érkeztek hozzánk és a felelős állattartás fontosságára hívták fel a gyerekek figyelmét.

Mindenkinek nagy köszönet, aki hozzájárult a gyűjtés sikeréhez!

The European Dog Adventures

A European Dog Adventures eTwinning projekt keretében a 4.c osztály kutyasétáltatáson vett részt az Állatokat Védjük Együtt Alapítvány  lakóival. Közelről is megismerhettük a menhely életét, az ott dolgozók önfeláldozó, szeretetteljes munkáját. A kutyák és cicák történetei mélyen megérintettek bennünket. Továbbra is segíteni szeretnénk ezeknek az ártatlan állatoknak.

The European Dog Adventures

The European Dog Adventures | European School Education Platform (europa.eu)

Hamarosan, 2024. májusában zárul iskolánk egyik ESEP (eTwinning) projektje „Európai Kutyakalandok” címmel, mely 2023. novemberében indult útjára. A projekt alapötlete egy nyári eTwinning továbbképzésen fogalmazódott meg, az ötletgazda pedig iskolánk két angol tanára: Bocsiné Czakó Ágnes és Szalkai Mariann volt. A projekt fókuszában a környezetünkben élő házi kedvencek és kóbor állatok jóléte és a felelős állattartásra nevelés áll. A projekt során változatos és izgalmas feladatokat valósítanak meg negyedik és ötödik osztályos diákjaink, többek között: Padleten történő bemutatkozás a házi kedvenccel, egy közeli állatmenhely támogatása gyűjtéssel és önkéntes kutyasétáltatással, egy menhelyi kutyus kitalált története, illetve a résztvevő országok kutyafajtáiból összeállított online könyvecske készítése. A projekt megvalósításában egy lelkes spanyol (Oroso, Galicia) partner van segítségünkre, akivel a közös nyelven, angolul kommunikálunk és a feladatokat is ezen a nyelven valósítjuk meg.