A magical dream
“A projektet az Európai Bizottság támogatta.
A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.”
A projekt fő célkitűzései:
A projekt fő célkitűzési között szerepel az emberek-állatok közti barátság erősítése, a felelősségteljes magatartásmód mélyítése az állatok iránt. Az állatokkal támogatott oktatás és nevelés megismerése más országokban, jó gyakorlatok, terápiák és módszerek megosztása egymás közt.
Az állatokkal kapcsolatos tevékenységek által kívánjuk fejleszteni tanulóinkat, erősíteni a közösséghez tartozás érzését, elsősorban a sajátos nevelési igényű, hátrányos helyzetű, fejlesztésre szoruló diákok körében. A projekt elősegíti az Európai azonosságtudat erősítését, kapcsolatok építését, mind a tanárok, mind a tanulók között.
A projekt munkanyelve az angol, ezáltal a diákok gyakorolják az idegen nyelvet, skype, chat, blog, eTwinning felületeket használva.
Partnerek:
- Josip Matos Primary School, Horvátország, Vukovar-koordinátor
- Inonu Ikokulu, Törökország, Mersin
- Istituto Comprensivo Di Tavagnacco, Olaszország, Tavagnacco
- Primary School „Braka Miladinovci, Dobrusevo”, Macedonia, Mogila
- Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Jó Pásztor Óvoda, AMI, Eger
Logóink
Diákjaink készítették
Az Animal Assisted Therapy című nemzetközi projektünk keretén belül került meghírdetésre iskolánk diákjai számára a “Kedvenc Állatom” témájú rajzverseny.
A versenyre rengeteg szebbnél szebb alkotás érkezett, melyek egy kiállítás keretében a Deák Ferenc úti épület első emeletén tekinthetőek meg.
A rajzok közül a 15 legszebbet díjaztuk, a díjazott alkotások készítői értékes könyvjutalomban részesültek.
Köszönjük a beérkezett munkákat és külön gratulálunk a díjazottaknak:
Csertő Anna Gyöngyvér 1. a
Török Zsófia 2. a
Csertő Boldizsár Balázs 3. b
Molnár Levente 3. b
Mező Zsombor Gábor 4. b
Koncz Kevin Dorián 4. c
Lipusz Réka 4. c
Gyenge Adrián 5. b
Iványi Hanna 5. b
Bérczessy Boglárka 6. a
Szanyi Emma 7. b
Horváth Anna 7. b
Barta Kristóf 7. b
Kovács Balázs 7. b
Fazekas Dóra 8. a
Iskolai rajzverseny
Októberben iskolai rajzversenyt hirdettünk, az állatok világnapja és a Teremtés védelmi év kapcsán a felső tagozatosoknak, ahol állatvédelmi plakátokat kellett a gyerekeknek készíteni.
Képzés Macedóniában
2019. március végén a Szent Imre Katolikus Általános Iskola négy tanára állat-asszisztált terápiával kapcsolatos képzésen vett részt a macedóniai Bitola városában.
A partneriskola tanárai révén megismerkedhettünk három Bitola környéki falusi iskola életével, az ott zajló munkával és az általuk használt állat-asszisztált pedagógiai módszerekkel. A kis létszámú iskolák tanulói nagy szeretettel és érdeklődéssel fogadtak bennünket, szép gálaműsorral készültek az érkezésünkre. Részt vettünk többek között egy technika / rajz órán, ahol a gyerekek különféle kézműves alkotásokat (rajzok, agyagfigurák, origamik, stb.) készítettek csoportokban, élő állatok segítségével (papagáj, macska, nyúl). A másik iskolában, ahol nagy a török nemzetiségű tanulók aránya, egy állatorvos és egy menhelyi kutya közreműködésével sokmindent tudhattunk meg a kutyák egészségügyi ellátásáról, gondozásáról és az állatallergiáról.
Az iskolai programok mellett megismerhettük Macedónia csodás tájait, elutaztunk a mesés Ohridba és St Naumba, illetve a Pelister hegyvidéki nemzeti parkba.
Sokrétű tapasztalatok birtokában és értékes élményekkel telve tértünk haza mindannyian.
A projekt harmadik találkozója
Az “állatos projekt” harmadik LTTA találkozója 2018. szeptember 30. és október 5. között került megrendezésre. A találkozó helyszíne az olaszországi Udine városa volt. Olasz testvériskolánk (Instituto Comprensivo di Tavagnacco Udine Italy) tanulói nagy szeretettel fogadtak bennünket és részesei lehettünk egy nagyszabású gálaműsornak, melynek során a gyerekek a projekt résztvevő országainak jellemző táncait és zenéit mutatták be. Ellátogattunk ezen kívül az egyik udinei óvodába, ahol az ott zajló művészeti oktatással ismerkedhettünk meg. Vendéglátóink révén az udinei egyetemre is eljutottunk, ahol a leendő tanárok betekintést kaptak a nemzetözi projektek működésének rejtelmeibe és megismerkedhettek a mi projektünkkel is. A koordinátori megbeszélések során szót ejtettünk az idei tanév feladatairól és egy közös e-twinning-es macedon-magyar projektfeladatról is megállapodtunk, melynek határidejét december végére tűztük ki.
Mersin partnertalálkozó
Az „A Magical Dream” nevű nemzetközi projekt következő LTTA partnertalálkozója 2018. május 31. és június 4. között zajlott a törökországi Mersinben. Iskolánk négy tanára ismerkedhetett meg a török Inönü Ilkokolu általános iskola tanáraival, diákjaival és tanítási módszereivel. Partneriskolánk diákjai és tanárai nagy szeretettel és egy fergeteges gálaműsorral fogadtak minket, majd bemutatták az iskolát, betekinthettünk egy iskolai kóruspróbára és a fejlesztő teremben zajló, halakkal és papagájokkal segített, kiscsoportos oktatást is megnézhettük. Látogatásunk utolsó napján pedig ott lehettünk az iskola diákjai által házi kedvencek számára készített játékokból nyílt kiállítás megnyitóján.
Törökországi tartózkodásunk során számos projekt meetingen is részt vettünk, ahol az egyes országok változatos formában prezentálták diákjaik állatos történeteit, bemutatták videoikat az otthoni állattartásról és a projekt első évéről készült kérdőívek alapján közösen megbeszéltük erősségeinket és fejlesztendő területeinket. A projekthez szorosan kapcsolódva ellátogattunk egy helyi állatklinikára is. Az utolsó projekt meeting témája pedig az olaszországi partnertalálkozóig elvégzendő feladatok (közös e-Twinning feladat, állat asszisztált órák tartása, dokumentálása), ill. a nyár eleji skype meeting részleteinek megbeszélése volt.
Mersinben tartott első projekttalálkozó
2017. október 20-24-ig vett részt iskolánk két pedagógusa a törökországi Mersinben tartott első projekttalálkozón. A transnational meetingek alkalmával beszélték meg a pályázat főbb célkitűzéseit, határidőket és az országok egyéni feladatait a csoporton belül. A fogadó iskola lehetőséget teremtett a tanulókkal és tanárokkal való kapcsolatfelvételre, óralátogatásokra.
A horvát koordinátor iskola élen jár az állatokkal segített oktatásban és fejlesztésben. Bemutatták eddigi eredményeiket és módszereiket, melyeket gyakorlati szempontból január végén tanulmányozhat majd iskolánk 4 pedagógusa a horvát fogadóiskolában. A koordinátor iskola részt vesz egy országos állatokkal támogatott oktatási programban is, melyről részleteket és érdekességeket a honlapukon és a Facebook oldalukon olvashatunk.
A következő találkozóra a horvátországi Vukovarban kerül sor 2018 január 21 és 26 között.
A program weboldala: http://www.animalintegrationintheeducationalprogramme.eu/literature-2/
Horvátországi továbbképzés
Segítő kutyás bemutató
Az Animal Assisted Therapy Erasmus+ pályázatunk részeként 2018.április 18-án meghívásunkat elfogadva,iskolánkba érkezett A ,,Mondjunk mancsot” Terápiás-, és Segítőkutyás Közhasznú Egyesület két tagja, kutyáikkal együtt. Az 5.a ,a 6.b és 6.c rendhagyó osztályfőnöki órák keretében ismerkedhetett meg az egyesület munkájával. A diákok Szilvi és Rita néni segítségével megfogalmazták a terápiás és segítő kutya fogalmát, összegyűjtötték típusait pl.:vakvezető, romkereső munkakutya, mozgássérült segítő,rohamjelző ( epilepszia, cukorbetegség,), hallássérült-segítő . A hozzánk érkező kutyák egy speciális csoportba tartoznak, mert nem gazdáikat segítik. A terápiás kutya gazdájával együtt dolgozik, ketten látogatnak el csoportokhoz és segítenek fejlesztő foglalkozások kivitelezésében. A kutyás terápiának két ága van, a látogatások illetve a fejlesztő terápiás foglalkozások. Előbbinél a kutya meglátogatja a csoportot, de célzott feladata nincs. Utóbbinál a kutya aktívan részt vesz a foglalkozáson, különféle feladatokat hajt végre. Igazi élményt jelentett az a bemutató, ahol a kutyák tudásukról adtak számot (pl.:ül, fekszik, ugrik, számol…).Az óra fénypontja a sorverseny volt, ahol a gyerekeknek kellett a kutyusokat egy megadott pályán póráz nélkül végigvezetni, feladatokat teljesíteni. A pályázat következő feladataként állatokkal támogatott tanórákat tartunk, illetve óraterveket írunk angol és magyar nyelven.