OFFLINE

Iskolánk legújabb nyertes Erasmus+ pályázata: OFFLINE 

Erasmus+ Kis léptékű köznevelési partnerségek 2022-1-HU01-KA210-SCH-00008336

A projekt megvalósítási időszaka: 2022. 10.01-2024.10.01

Partnereink:

SCOALA GIMNAZIALA „SF. DUMITRU” CRAIOVA-Románia

Istituto Comprensivo Di Vittorio-Padre Pio-Olaszország

TORBALI TICARET ODASI 80.YIL SECONDARY-Törökország

Megítélt támogatás: 60.000 Euro

A fő cél a médiaműveltség és a dezinformáció elleni küzdelem. A projekt célja a nemkívánatos magatartásformák minimalizálása, amelyek negatívan befolyásolhatják az iskolai tanulási környezetet és minden más oktatási-tanítási tevékenységet. Egy új felfogást közvetít, amely egyensúlyt teremt a tudás és a készségek között, figyelembe veszi a tanulók egyéni különbözőségeit, és lehetővé teszi a környezettel való egészséges interakciót.

A projekt Facebook oldala: https://www.facebook.com/profile.php?id=100088708596952

A projekt weboldala: https://offline-erasmus.weebly.com/?fbclid=IwAR2f7vowv0wI3VSOKxk0Rv9OZHogdsW7XXUZDIKMahEji8o0mpUpoN-7iBk

 

A projekt az Európai Bizottság támogatásával valósul meg.

Logó készítő verseny

Az Offline Erasmus+ KA210 projekt logó pályázata véget ért. A legjobban sikerült logókat egy Padlet oldalon osztottuk meg.
Az iskolánkban megrendezett első mobilitáson szavaztuk meg a legjobb logót, amely kifejezi a projektünk lényegét, fő célkitűzéseit.
Nyertes tanuló:  Sara Maria Sanda
 SCOALA GIMNAZIALA „SF. DUMITRU” CRAIOVA -Románia 

Első mobilitási tevékenység 2022 december 4-9 között iskolánkban.

Téma: Trollkodás és Internetes Zaklatás

2022 december 4-9 között az iskolánkban zajló mobilitási tevékenységben 8 pedagógus és 7 diák vett részt 3 külföldi partner iskolából. A diákokat magyar fogadó családok látták vendégül.

A fő témánk a Trollkodás és Internetes zaklatás volt. A diákok több előadáson és interaktív műhely munkában vettek részt, melyeket színesítettünk kulturális programokkal is. Többek között tanultak a közösségi média használatának negatív oldalairól.  Transznacionális csapatokban megvitatták a trollkodás és az internetes zaklatás közötti különbségeket és hasonlóságokat. Megvizsgálták ezek hatásait személyes jólétükre, és meghatározták azokat a stratégiákat, amelyekkel elkerülhetik az antiszociális online viselkedésben való részvételt. Részt vettek szerepjátékokban is a trollkodás és az internetes zaklatás elleni védekezéssel kapcsolatban. Ismereteiket szélesítették a közzösségi média pozitív használatával kapcsolatban is.

Hangsúlyos volt az online kommentelés is, mellyel kapcsolatban a résztvevők ötletbörzét tartottak a posztolás lehetséges következményeiről. A diákok megtanulták és kipróbálták a „Stop.Think. Act” modellt ezzel kapcsolatban, valamint szlogeneket alkottak a témán belül.

A programot színesítette egy sport délután megszervezése iskolánkban, ahol diákok, pedagógusok és szülők együtt mozogtak, azaz „offline” tevékenykedtek.

Tanulmányi látogatáson vettünk részt a Szent István TV és Rádió-ban, ahol feladatokban és szituációkban vettek részt diákjaink az együttműködés, az IKT által támogatott médiaműveltség fejlesztése céljából. Ezen kívül felfedezték Eger nevezetességeit, ellátogattak az Érseki Palota Látogatóközpontba, kirándultak Noszvajra, megtekintették a gödöllői királyi kastélyt, valamint megnézték a budapesti karácsonyi vásárt a Vörösmarty téren.

2023. február 7. Biztonságos Internet Napja

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Biztonságos Internet Napot (Safer Internet Day – SID) szinte a világ minden országában. Projektünk egyik központi témája a világháló biztonságos használata, valamint az online terjedő erőszak megakadályozása.

A partnerek egy közös Padlet oldalon virtuális plakát kiállítást rendeztek, amelyben tanulóink tanácsokat és tippeket adnak a helyes online posztolás és kommentelés kapcsán. 

2. mobilitás Törökországban 2023. május 2-6. között

Az OFFLINE KA 210 Erasmus+-pályázat jóvoltából 2023. május 2-6-ig Törökországba, Izmir városába utazhatott Kis Lilien, 6. a osztályos és Nagy Zsombor, 7. b osztályos tanulónk két pedagógus: Sajbán Zsuzsanna és Cserhátiné Birinyi Anikó kíséretében.

A mobilitás témája: „Tudatos közösségi média-írók vagyunk”, célja pedig az volt, hogy a diákok elgondolkodjanak a közösségi médiával kapcsolatosan, hogyan lehet hatékonyan és helyesen használni életünkben. 

Nagy szeretettel vártak és fogadtak bennünket török partnereink, akik fantasztikus műsorral készültek a pályázatban résztvevőknek. Először hagyományos népi viseletben, annak megfelelő táncokat adtak elő, majd a nagyobbak modern stílusban mutatták be tánctudásukat. Megismerhettük az iskolát, betekintést nyerhettünk az ottani életbe, tanítás- tanulás folyamatába. A diákok számára az iskolai tanácsadó szemináriumot tartott a digitális világ képernyőidő- menedzsmentjéről. Ezáltal a tanulók ötleteket meríthettek abból, hogyan marad több idejük az egészséges életre úgy, hogy szabályozzák és kordában tartják, mennyi időt szánnak a digitális világra.

A 2. napon műhelymunka keretében a diákok arról számoltak be, milyen közösségi platformokat használnak leginkább (Facebook, Instagram, Twitter, Skype stb), valamint milyen gyakorisággal, naponta átlagosan mennyi ideig használják ezeket. Arról is beszéltek, szoktak- e tartalmakat megosztani, azok milyen jellegűek. Ismételten a közösségi média helyes és hatékony használatának elősegítése volt a cél.

Emellett vendéglátóink megmutattak a városon kívül egy biokertészetet, ahol kétfajta epret termesztettek, termőföld és mindenfajta vegyszer használata nélkül. Valamint egy ókori agora romjainál is járhattunk.

A következő napon workshop keretében a résztvevők arról beszélgettek, milyen véleménnyel vannak a gyermekjogokkal kapcsolatosan. Majd ehhez készítettek egy nyilatkozatot, amelyet meg is osztottak a közösségi média valamelyik alkalmazásában.

Ugyanakkor fantasztikus kiránduláson vettünk részt az ókori polisz, Ephesus óriási területén, ahol megcsodálhattuk a görög és római kor maradványait. (Például Artemisz templomát, a színházat, Hadrianus templomát, könyvtárat -csak a teljesség igénye nélkül). A romoktól nem messze megtekintettük azt a házat, ahol feltételezhetően Szűz Mária Krisztus halála után élhetett. A kápolnában, amely zarándokhellyé vált, mindenkit átjárt az áhítat.

A 4. napon arra kérték a diákokat, gondolkodjanak el azon, hogyan hatottak volna a történelem eseményei a világra, ha másképp történtek volna, mint ahogy történtek. Majd csoportokban dolgozva következtetéseket kellett levonniuk és felvázolni azokat a dolgokat, amelyek szerintük napjainkban megváltoztathatnák a világunkat.

Mindeközben megcsodálhattunk egy mecsetet az iskola szomszédságában, ahol az imám fogadott bennünket, minden kérdésünkre készségesen válaszolva a vallással, szokásokkal kapcsolatosan. A délutánunk Izmir városában egy óriási akváriumban telt, ahol a tanulók a helyi speciális tengeri állatokkal ismerkedhettek meg közelebbről, sőt rájákat is etethettek.

A következő napon, miután reflektáltak és értékelték a diákok az eddigi tevékenységeket, egy fantasztikus kirándulással zártuk ezt a hetet. Elvittek bennünket egy tengerparti városba, Kusadasiba, csodás időben élvezhettünk egy hajókirándulást, látva görög partokat is. Majd, ahol elvesztünk a török bazári forgatagban, és végül pihenhettünk a tengerparton, a diákok pedig sportolhattak is.

Összességében fantasztikus hetet zártunk, diákjaink is nagyszerűen érezték magukat, gyakorolták az angol nyelvet, ismerkedhettek különböző nemzetiségekkel. Örömmel emlékezünk vissza vendéglátóink szeretetteljes fogadtatására, szoros barátságok alakultak ki, amelyet továbbra is ápolni fogunk.

Disszemináció iskolánk diákjai és pedagógusai számára

2023 június 15-én egy iskolagyűlés keretén belül bemutattuk az iskolában folyó Erasmus+ munkát, melynek része volt az OFFLINE projekt eddigi eredményeinek ismertetése is. Kis Lilien 6.a és Nagy Zsombor 7.b osztályos tanulók törökországi élményeikről számoltak be, valamint egy általuk készített videóval is megleptek minket. Az eseményen oklevéllel és tárgyi jutalommal díjaztuk legaktívabb Erasmus+ tanulóinkat, melyeket Valkó Viktor igazgató úr adott át.

Erasmus Napok a Szent Imrében!

Iskolánk eseményt szervez az októberi programsorozat keretében, amivel megmutatjuk elért eredményeinket, hírt adunk az OFFLINE projektről.Az esemény időpontja: 2023. október 12.

#erasmusdays

We, at SZENT IMRE KATOLIKUS ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS JÓ PÁSZTOR ÓVODA, AMI, are going to arrange offline activities all day to provide students with the opportunity to grow, learn new skills, and collect experiences. There will also be a photo display about favourite offline activities, and it will be shared with our Erasmus partners.

Egész nap offline tevékenységeket fogunk szervezni, hogy a diákoknak lehetőséget biztosítsunk a fejlődésre, új készségek elsajátítására és tapasztalatok gyűjtésére. Lesz egy fotókiállítás is a kedvenc offline tevékenységekről, melyet megosztunk Erasmus partnereinkkel.

https://www.erasmusdays.eu/event/be-offline-legy-offline/

Védd magad! – Online biztonság: ismerd fel, oldd meg, kérj segítséget! címmel workshopot tartottak a 7.a osztály tanulói számára.

Az internet világában már nem csak attól kell tartanunk, hogy az utcán valaki belénk köt vagy megtámad. A legnagyobb veszélyt a közösségi felületek adják. Fontos kérdés, hogy a gyerekek hogyan tudják megvédeni magukat a digitális térben a támadásoktól. A foglalkozás célja éppen ezért az volt, hogy játékos, kötetlen, interaktív formában hívja fel a tanulóink figyelmét az internethasználat veszélyeire és azok kivédésének lehetőségeire. Fontos szempont volt továbbá a kritikai gondolkodás fejlesztése, az etikai szabályok átadása az internetes kommunikáció területén. 
Előadó: Dr. Szemerszkiné Dürgő Csilla Bródy Sándor  Megyei és Városi Könyvtár

3. diákmobilitás Craiova, Románia. 2023 október 23-27.

Harmadik rövid távú mobilitás az Offline projektben

We act, we realise

2023. október 23-27.

Craiova, Dolj, Románia

A török, magyar román és olasz diákok Erasmus+ mobilitása Romániában a „St. Dumitru” Középiskolában Craiován izgalmas élmény volt, tele változatos tevékenységekkel és emlékezetes kulturális élményekkel.

A mobilitás első napja igazi kulturális ünnep volt. Egy rövid műsorral kezdődött, amelyben az általános és középiskolás diákok román népzenét adtak elő. Ez egy kiváló alkalom volt minden résztvevő számára, hogy megismerkedjen a romániai zenei kultúrával, és a művészeten keresztül kapcsolatokat teremtsen. Ez a pillanat megalapozta a baráti légkört, és megnyitotta az ajtót egy sor interaktív és oktatási tevékenység előtt.

Ezt követően a diákok két interaktív műhelymunkán vettek részt. Az első workshop a médiaoktatásra összpontosított, eszközöket adva a diákoknak, hogy eligazodjanak az információk összetett világában, és megértsék a digitális környezet hatását az érzékelésünkre. A második workshop a Paint 3D és a Tinkercad 3D-s modellezéssel foglalkozott, lehetővé téve a diákok számára, hogy felfedezzék kreativitásukat.

​Ezek a foglalkozások a tanulást a szórakozással kombinálták, és elősegítették a diákok közötti interakciót és együttműködést. A tanulással és felfedezéssel teli délelőtt után a diákok barátságos környezetben megebédeltek, majd elindultak a craiovai Nicolae Romanescu Parkba. Itt folytatódtak az online és a fizikai szocializációról szóló megbeszélések, összehasonlítva a virtuális és a személyes interakciók előnyeit és hátrányait. Ez a tevékenység elősegítette a kritikus gondolkodást és lehetőséget adott a diákoknak, hogy megosszák egymással tapasztalataikat és véleményüket.

A mobilitás második napja a figyelemfelkeltésnek és a gyűlöletbeszéd és az álhírek elleni küzdelemnek volt szentelve. A diákok olyan témákat fedeztek fel, mint a dezinformáció és a médiamanipuláció, és készségeket fejlesztettek a források értékelésében és a hamis információk felismerésében. Lehetőségük volt arra is, hogy kritikusan elemezzék a hazájukban megjelenő újságokat és pletykalapokat, hogy jobban megértsék a média közvéleményre gyakorolt hatását.
A harmadik nap Románia történelméről és természeti szépségeiről szólt. Az egyik tevékenység a Vaskapu Régió Múzeumának meglátogatásából állt, ahol a diákok megismerkedhettek a terület gazdag kulturális örökségével, helyi hagyományokkal, művészettel és történelemmel. Emlékezetes pillanat volt a Dunán tett hajókirándulás is, amely a Decebalus monumentális szobrától indult, és lehetőséget adott a diákoknak, hogy megcsodálják a folyó látványos táját, és kapcsolatba kerüljenek a természettel. A Casa Ecologică Mehadiában szervezett szabadtéri játékok szintén lehetőséget nyújtottak a szocializációra és a szórakozásra, mivel a diákok felfedezték a természet szépségeit és részt vettek csapatjátékokban.

A negyedik napon a Scratch platformon animációkat készítő interaktív workshopok zajlottak. Ezek a műhelyek a közösségi média veszélyeivel kapcsolatos érzékeny témákkal foglalkoztak, és elősegítették a kritikus gondolkodást és a kreativitást. A diákoknak lehetőségük volt arra is, hogy online kvízeket készítsenek az álhírekről és a gyűlölet beszédről a Kahoot és a Wordwall segítségével. Ebéd után a tanulók tanáraik kíséretében ellátogattak a Természettudományi és a Művészeti Múzeumba, ahol lehetőségük nyílt a helyi kultúra és történelem megismerésére.

Az utolsó nap különleges nap volt. Egy kreatív műhelymunkával kezdődött, ahol a partnerországokból érkező résztvevőknek a projekthez kapcsolódó különböző kulcsszavak felhasználásával kellett alkotniuk egy rövid „színdarabot”. Fantáziájuk segítségével egy rövid műsort keltettek életre, amely tele volt erőteljes üzenetekkel a közösségi média veszélyeiről.

A kreatív műhely után a diákok és a tanárok a „Offline” projekt teljes kibővített csapatával együtt gyűltek össze egy ünnepi ebédre, amelyet a fogadó iskolában szolgáltak fel. Itt lehetőségük nyílt arra, hogy megosszák a projekt keretében szerzett tanulási tapasztalatokkal és kulturális cserével kapcsolatos következtetéseiket. Végül a diákok és a tanárok büszkén vették át a részvételi tanúsítványokat, ezzel jelezve a nemzetközi oktatási projekt sikeres lezárását. A napot a projekt logójával nyomtatott tortazárta, amely egy felejthetetlen pillanata volt ennek az emlékezetes oktatási kalandnak a lezárásaként.

Az Erasmus+ mobilitás egy komplex és tanulságos élmény volt, amely a tanulóknak lehetőséget biztosított a tanulásra, a kulturális interakciókra és a személyes fejlődésre. Kiváló példa volt arra, hogy az Erasmus+ program milyen értékes az oktatás gazdagításában és a kultúrák közötti megértés előmozdításában.

BE OFFLINE! #Erasmusdays

2023 október 12-én tartottuk meg Erasmus napunkat, melyet regisztráltunk az ErasmusDays programsorozat keretén belül is. Offline tanítottunk az iskolán belül és kívül. Matematika óra az udvaron, környezet-és természetismeret az Érsekkertben, irodalomóra a Bródy Sándor Megyei Könyvtárban, angol óra a piacon és az iskola udvarán, hittanóra a kápolnában, társasjáték és még számtalan szuper ötlet színesítették a napot. A tevékenységekkel lehetőséget biztosítottunk diákjainknak a fejlődésre, új készségek elsajátítására és tapasztalatok gyűjtésére. Szerveztünk egy Padlet fotókiállítást is a kedvenc offline tevékenységekkel kapcsolatban, melyet megosztottunk Erasmus partnereinkkel is.

https://padlet.com/bocsiczakoagi/my-favourite-offline-activities-xwdv2nzch6vrk2ts

Az esemény szerves része volt OFFLINE KA210 Erasmus+ projektünknek.

Workshop az eTwinning és az Erasmus+ jegyében

Az idegen nyelvi munkaközösség  workshopot szervezett, amelyen előadást tartottunk az iskola nemzetköziesítési folyamatairól. A rendezvényen az angoltanárok mellett iskolánk alsó tagozaton tanító tanárai is részt vettek.
Beszéltünk az Erasmus+ programról és az eTwinning platform használatáról is. A workshopon bemutattuk az OFFLINE KA210 projektünk eredményeit és hasznos digitális eszközöket is. Megosztottuk tapasztalatainkat a biztonságos internethasználattal és az online térben való együttműködéssel kapcsolatban.
Már alsó tagozaton is tettenérhető a közösségi média előnytelen használata,néhány esetben már zaklatással is szembesültünk. Ezért is érezzük fontosnak, hogy a korosztályt tanítók ötleteket kapjanak ezek kezeléséhez, illetve eszközöket ismerjenek meg, melyek segíthetik a megelőzést. 
Reméljük, hogy a megismert digitális eszközökkel gazdagítani fogják tanítási gyakorlatukat.