EUROPE: The Puzzle of Diversity

Erasmus+ KA229 project 2020-2022

Partnerek:

2nd Primary School of Filyro                                                                      Greece-koordinátor

III Istituto Comprensivo Milazzo                                                                Italy

Blaskogaskoli Reykholti                                                                                Iceland

 

Szent Imre Katolikus Általános Iskola és

Jó Pásztor Óvoda, Alapfokú Művészeti Iskola                                      Hungary

 

Projektünk fő célja a résztvevő tanárok szakmai profiljának erősítése az IKT és az innovatív digitális eszközök, valamint innovatív módszerek és ötletek a bevált gyakorlatok cseréje révén.

Célunk az európai társadalmi és oktatási értékeinek hangsúlyozása, elsősorban a szellemi kulturális örökségek révén.

Altémák: Sport, zene és tánc, szokások, mesék és mítoszok, folklór, játékok és játékszerek.

Különös figyelmet fordítunk az interaktív virtuális cserék és digitális tevékenységek megvalósítására az eTwinning felületen.

Számtalan projektterméket tervezünk megvalósítani: e-könyvek, ppt, digitális térképek és plakátok, hangos történetek, eportfóliók.

A projekt honlapja:

https://sites.google.com/view/puzzleofdiversity/home

A projekt eTwinning oldala:

https://twinspace.etwinning.net/108232/home

“EUROPE: The puzzle of Diversity” project 1.

A “EUROPE: The Puzzle of Diversity” című Erasmus+ pályázatunk első partnertalálkozója 2021. október 16-22. között került megrendezésre Görögországban.
A találkozó fő témája a sport és a hagyományos népi játékok voltak, melyet egy-egy óra keretében a partnerországok tanárai be is mutattak, meg is tanítottak a görög gyerekeknek.
A külföldi vendégek tanár továbbképzésen vettek részt, melynek célja új alkalmazások megismerése, a digitális kompetencia fejlesztése volt. Megismerkedhettünk ezen kívül a látássérült futball (csörgőlabda) elméletével és gyakorlatával és a súlyosan mozgássérült emberek számára kifejlesztett labdajátékkal, a bocciaval.
A találkozón iskolánk három pedagógusa vett részt: Bocsiné Czakó Ágnes, Csépányné Ipacs Katalin és Farkas László. Tapasztalataikat, élményeiket és a Görögországban tanult alkalmazásokat egy délutáni továbbképzés keretében meg is osztották iskolánk többi tanárával.

“EUROPE: The puzzle of Diversity” project 2.

ERASMUS+ partnertalálkozó Milazzo-ban

A “EUROPE: The Puzzle of Diversity” című Erasmus+ pályázatunk második partnertalálkozója 2022. április 28. és május 3. között került megrendezésre a szicíliai Milazzo városában.

A találkozó fő témája a négy ország (Olaszország, Görögország, Izland és Magyarország) mitológiája és a tündérmeséi voltak, melyeket egy-egy óra keretében a partnerországok tanárai be is mutattak, meg is tanítottak az olasz diákoknak.

A külföldi tanárok továbbképzésen vettek részt, melynek célja új alkalmazások megismerése, a digitális kompetencia fejlesztése volt. Megismerkedtünk többek között a Genially nevű applikáció gyakorlati alkalmazásával. A kirándulások, városnézések során elmélyülhettünk a régió mitológiájában, olasz kísérő tanáraink és idegenvezetőink rengeteg érdekes történettel gazdagították ismereteinket.

A találkozón iskolánk négy pedagógusa vett részt: Bocsiné Czakó Ágnes, Dancsok Gabriella, Sajbán Zsuzsanna és Szalkai Mariann. Tapasztalataikat, élményeiket és a tanult alkalmazásokat igyekszünk kamatoztatni és használni a nyelvi óráinkon.

Események

Szellemi Kulturális Örökségeink

Intangible Cultural Heritage

A projekt célkitűzései között szerepel hazánk szellemi kulturális örökségeinek megismerése is.

A szellemi kulturális örökség többek között magában foglalja a szóbeli hagyományok és kifejezési formákat – beleértve a nyelvet, mint az örökség hordozóját, az előadóművészeteket, a társadalmi szokásokat, rítusokat és ünnepi eseményeket, a természetre és a világegyetemre vonatkozó ismereteket és gyakorlatokat, a hagyományos kézművességet.

Az 5.a osztály tanulói kiválasztottak néhányat a szellemi kulturális örökség nemzeti jegyzék elemei közül, amelyeket feldolgoztak és prezentáltak egymásnak.

Cultural Spirit Week

Iskolánk „Cultural Spirit Week” programja és összefoglalója

Hétfő: Charity Day

Iskolánk igazgatója átadta a tavalyi Szent György napi vásár bevételét Mező Amira 4.c osztályos tanulónknak, akinek betegsége miatt steril szobára van szüksége az otthonában. Több gyűjtést is hirdettünk, melyek bevételét jótékonysági célra használjuk fel.

Kedd: European Day

Iskolánk felső tagozatos osztályai ajtó dekorációt készítettek egy európai országgal kapcsolatban. Többen az adott országhoz köthető ruhákba öltöztek, ételeket készítettek, dalokat tanultak, zenéket hallgattak. Alsó tagozatos osztályaink közül az 1. c és a 4. b csatlakoztak ehhez az eseményhez.

Szerda: Mythology Day

Online szabadulószoba feladatain keresztül tanulhattak diákjaink Olaszország, Izland, Görögország és Magyarország mitológiájáról. A leggyorsabban kijutó tanulók évfolyamonként:

  1. évfolyam: I. Szacsva Ferenc II. Török Zsófia III. Kovács Dóra
  2. évfolyam: I. Bari Laura II. Cserháti Dóra III. Veres Lilien
  3. évfolyam: I. Szeivolt Kata II. Bocsi Hanga III. Mező Zsombor
  4. évfolyam: I. Valkó Viola II. Fejes Virág III. Becsei Vivien

Csütörtök: #ErasmusDays

Az esemény kapcsolódott 2 futó Erasmus+KA229 pályázatunkhoz:

Az esemény neve:

ERASMUS ME „Diversity Makes Union”

 Az Erasmus programban résztvevő diákok, tanárok és szülők egy Padlet oldalon számoltak be élményeikről, valamint arról, hogy mit jelent számukra az Erasmus program.

Europe: The Puzzle of Diversity” 

Logókészítő versenyt hirdettünk és kiállítást rendeztünk iskolánkban:

  1. helyezés: Pozsonyi Hanna 7.a
  2. helyezés: Nyiki Laura 5.b
  3. helyezés: Kiss Kiara 5.a
 
Különdíjasok:

– Cserháti Anna 8.a
– Mező Zsombor 7.b
– Molnár Sára 5.d

Péntek: #ErasmusDays

Az esemény kapcsolódott az „Act Responsible, Think Sustainable” Erasmus+ KA229 projekthez, melynek főbb témái: környezetvédelem, energiatakarékosság, újrahasznosítás. 

Az esemény neve: Zöldülj velünk! Go Green with us!

Ezen a napon zöldbe öltöztünk és az udvaron csináltunk egy élőképet, ami megjelenítette az Erasmus programot.

Logókészítő versenyt hirdettünk és kiállítást rendeztünk iskolánkban.

  1. helyezés: Baksa Zoltán 8.c
  2. helyezés: Farkas Emma 7.a
  3. helyezés: Kovács Előd 7.b
  4. helyezés: Valkó Viola 8.a


Különdíjasok:
– Kalmár Attila 7.a
– Fehérvári Róza 6.a
– Kovács Kamilla 6.a
– Lakatos Dorottya 7.b

Alsó tagozaton:
3 osztályból több, mint 50 pályamű érkezett a 2 Erasmus+ logó készítő pályázatra. A gyerekek ügyesen fogták meg a résztvevő országok közötti hasonlóságot, ami alapján közös kapcsolódási pontokat jelenítettek meg. Ilyen közös “nyelv” lehetett a foci, a művészet vagy akár a gasztronómia is. Igazán fantáziadús alkotások születtek. A zsűri ebben az esetben az egész alsó tagozat volt. A napközis munkaközösség segítségével szavaztak a gyerekek.
 
Ez alapján a következő eredmények születtek:

Act Responsible, Think Sustainable:

  1.  Szűcs Gergely 3.d
  2.  Gál Kristóf 3.d
  3.  Varga Blanka 3.d
 
Europe: The Culture of Diversity
  1. Nagy Bence 3.d
  2. Szitás Armand 3.d
  3. Bozsik Borbála és Csabai Klára 4.d osztály
Különdíjat a 3.b osztály kapott, akik a legtöbb pálya munkával szerepeltek a versenyben. Mindenkinek szeretettel gratulálunk!

EUROPE: The Puzzle of Diversity” Erasmus+ pályázatunk harmadik partnertalálkozója

2022. október 23-27, Izland, Reykholt

A “EUROPE: The Puzzle of Diversity” című Erasmus+ pályázatunk harmadik partnertalálkozója 2022. október 23. és 27. között került megrendezésre az izlandi Reykholt városában. A találkozó központi témája a négy ország (Olaszország, Görögország, Izland és Magyarország) folklórja volt, melyet egy-egy óra keretében a partnerországok tanárai prezentáltak és digitális oktatási eszközök segítségével meg is tanítottak az izlandi diákoknak. A külföldi tanárok továbbképzésen vettek részt, melynek célja új alkalmazások megismerése, a digitális kompetencia fejlesztése volt. Megismerkedtünk többek között a TurfHunt és a Mentimeter nevű applikációk gyakorlati alkalmazásával. A kirándulások, városnézések során megcsodálhattuk az ország egyedülálló természeti kincseit: ellátogattunk a Seljalandfoss vízeséshez, a Láva Központba, a Thingvellir nemzeti parkba, a Gullfoss vízeséshez és az eredeti Geysirhez. A találkozón iskolánk négy pedagógusa vett részt: Bocsiné Czakó Ágnes, Maszlag Imre, Sajbán Zsuzsanna és Valkó Viktor. Tapasztalataikat, élményeiket és a tanult alkalmazásokat igyekszünk kamatoztatni és felhasználni az óráinkon.

Disszeminációs Nyílt Nap a Szent Imrében

2022. szeptember 16-án, pénteken nyílt napot szerveztünk iskolánkban. A nap egyik témája a nyelvtanulás volt az Erasmus+ projektek segítségével. Meghívtuk a szülőket, és tájékoztattuk őket az iskolánkban folyó Erasmus projektekről, a projektek által nyújtott lehetőségekről, valamint a EUROPE: The Puzzle of Diversity projekt eredményeiről. A rendezvény nagy sikert aratott, sokan érdeklődtek és kaptak színvonalas tájékoztatást az elvégzett munkákról és feladatokról.

Digitális Plakátok

Diákjaink digitális plakátokat készítettek a projekt aktuális témájáról: Magyar mitológia és mesék. Plakátjaikat a Canva online plakátkészítő alkalmazás segítségével készítették el. Íme néhány a plakátok közül:

Erasmus órák a külföldi partnerek óravázlatai alapján

1. Erasmus óra a 2. c osztályban Szalkai Mariann tanítóval.

Téma: A teknősbéka és a nyúl

 

2. Erasmus óra a 7.a/b/c 5 órás angol csoportban Dancsok Gabriella angol szakos tanárral.

Téma: Az izlandi trollok – Egy óriási szerelmi történet

 

3. Erasmus óra a 6.c osztályban Maszlag Imre történelem és földrajz tanárral.

Téma: A szicíliai szekér

 

4. Erasmus óra a 7. a osztályban Bocsiné Czakó Ágnes angol és történelem szakos tanárral.

Téma: a görög konyhaművészet

 

Erasmus fogadás 2023

A „EUROPE: the Puzzle of Diversity” Erasmus+KA229 projektünk 4. mobilitásának iskolánk adott otthont 2023. március 5-9 között. A mobiliás központi témája a zene és a tánc volt.

Vendégeink Izlandról (Reykholt), Görögországból (Thessaloniki) és Olaszországból (Milazzo) érkezett pedagógusok voltak. Külföldi vendégeink egy múzeumpedagógiai program keretében kiránduláson vettek részt Noszvajon és Budapesten is, ahol ellátogattak a Magyar Zene Házába és az Andrássy útra, mely 2002 óta világörökségi helyszín. A pedagógusok elméleti és gyakorlati képzésen vettek részt két sajátos magyar zene- és táncpedagógiai módszerrel kapcsolatban (Kodály- és Táncház-módszer). Órákat látogattak és elsajátították, hogyan lehet a szellemi kulturális örökséget ezekkel a módszerekkel tanítani. A Web. 2.0 eszközökkel kapcsolatos műhelymunkán vettek részt, ahol kollégáink tartottak bemutatót új, innovatív módszerekkel kapcsolatban. Vendégeink órákat is tartottak, ahol a magyar diákokat megismertették saját országuk zenéjével, jellemző hangszereikkel és néptáncaikkal.

A program részét képezték még további kulturális tevékenységek is: városnézés, néptánc tanulás, látogatás a Thummerer borpincében, esti fürdőzés Demjénben, valamint hagyományos magyar ételek kóstolása cigányzene kíséretében.

Külföldi vendégek ismerkedtek magyar módszerekkel az egri iskolában

Erasmus+ partnertalálkozó az egri Szent Imre Katolikus Általános Iskolában

A „EUROPE: the Puzzle of Diversity” Erasmus+ KA229 nemzetközi projekt 4. mobilitásának a Szent Imre Katolikus Általános Iskola adott otthont 2023. március 5-9 között. 3 ország 13 pedagógusa látogatott el Egerbe. A projekt keretén belül a résztvevő európai országok kulturális és szellemi örökségeit ismerhetik meg a gyerekek az egyes országokban használt digitális eszközök és már bevált jó gyakorlatok segítségével – adta hírül az intézmény.

– Vendégeink Izlandról (Reykholt), Görögországból (Thessaloniki) és Olaszországból (Milazzo) érkezett pedagógusok voltak. A mobiliás központi témája a zene és a tánc volt. A tanárok elméleti és gyakorlati képzésen vettek részt két sajátos magyar zene- és táncpedagógiai módszerrel kapcsolatban (Kodály- és Táncház-módszer) A Web. 2.0 eszközökkel kapcsolatos műhelymunka során kollégáink tartottak bemutatót új, innovatív pedagógiai módszerekről, mint például a Quizlet, a Webquest, a Kahoot és a Canva alkalmazások – tájékoztatta lapunkat az iskola.

Külföldi vendégeik egy a magyar hagyományokat felsorakoztató múzeumpedagógiai program keretében kiránduláson vettek részt Noszvajon, ahol a barlanglakások mellett ellátogattak a De la Motte kastélyba és népi hangszeres bemutatón vettek részt a helyi református templomban.

– Budapesten ellátogattak a Magyar Zene Házába, ahol kipróbálhatták a világon egyedülálló HANGDÓM-ot. Városnézés keretében megtekintették a Hősök terét és az Andrássy utat (útba ejtve Kodály lakóházát), mely 2002 óta világörökségi helyszín. Utaztak a Millenniumra készült kisföldalattin, látták az Operaházat és tradicionális magyar édességeket kóstoltak. Órákat is látogattak, melynek során elsajátították, hogyan lehet a szellemi kulturális örökséget az újonnan tanult módszerekkel közvetíteni. Vendégeink órákat is tartottak 6-7. évfolyamon, ahol a magyar diákokat megismertették saját országuk zenéjével, jellemző hangszereikkel és néptáncaikkal. A program részét képezték még további kulturális tevékenységek is: egri városnézés, néptánc tanulás Táncház-módszerrel, látogatás a Thummerer borpincében, esti fürdőzés Demjénben, valamint hagyományos magyar ételek kóstolása cigányzene kíséretében – ismertették.

Erasmus+ projekt záró gála

Erasmus+ projektjeink közül kettő a befejező szakaszához érkezett. A „EUROPE: The Puzzle of Diverity” projekt zárásaként 2023. június 14-én gálát tartottunk iskolánkban, melyre meghívott vendégek is érkeztek: szülők, tanárok és iskolánk fenntartója. A záróünnepségen diákjaink, tanáraink és vendégeink megismerhették a projekt során elért eredményeket, projekt produktumokat PPT prezentáció és kiállítás formájában.  Diákjaink ízelítőt kaptak projekt partnereink (Olaszország, Görögország és Izland) 3 év alatt megismert kulturális örökségeiből és hagyományaiból. A gála végén pedig oklevéllel ismertük el azon diákjaink munkáját, akik aktív részesei voltak hamarosan záródó projektjeink sikerének.

EUROPE: The Puzzle of Diversity projekt záró mobilitása Görögországban

2023. május 27. és június 1. között zajlott a EUROPE: The Puzzle of Diversity című ERASMUS+ nemzetközi projekt ötödik és egyben záró mobilitása, melynek az első partnertalálkozóhoz hasonlóan a görögországi Thessaloniki adott otthont.

A találkozón iskolánk 4 pedagógusa vett részt: Bocsiné Czakó Ágnes, Grenerczyné Csoó Erika, Sajbán Zsuzsanna és Szalkai Mariann. A mobilitás a hagyományok és népszokások témája köré szerveződött, görög vendéglátóink számos érdekes és színes workshopot szerveztek számunkra, melyeken megtapasztalhattuk a görög tradíciókat. Először ellátogattunk egy görög méhészetbe, majd tanúi lehettünk annak a folyamatnak, melynek során a gabonából kenyér készül, hagyományos görög ételeket és italokat készíthettünk és kóstolhattunk (mint pl. kávé, tzatziki és görög saláta) egy autentikus görög tanyán. Végig követhettük a textilkészítés folyamatát egy szövő- és fonó műhelyben és elkészíthettük saját anyagedényünket egy fazekasműhelyben.

Egy kirándulás során megtekintettük a világörökségi helyszínként számon tartott világhírű Meteórák Agia Barbara és Agios Stefanos nevű kolostorait. A görög diákokat megismertettük a magyar tradíciók egy kis szeletével: a Busójárásról és a furcsa magyar szokásokról tartottunk nekik rendhagyó foglalkozásokat. A tanártovábbképzésen a digitális poszterkészítés és az interaktív videókészítés alkalmazásaival ismerkedtünk.

Élményekkel, tapasztalatokkal és digitális eszköztárunkban gazdagodva, de nehéz szívvel búcsúztunk el kitűnő külföldi kollégáinktól és tértünk haza a projekt utolsó partnertalálkozójáról. Reméljük, lesz még lehetőségünk együtt dolgozni Velük.