Who is afraid of Mathematics?

2017-1019

A pályázat nyertes logója

Nagy örömünkre a pályázat győztes logója a mi iskolánkból került ki, Mezei Dániel logója elnyerte a 6 iskola tanárainak tetszését.

“A projektet az Európai Bizottság támogatta.
A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.”

A projekt fő célkitűzései:

A project fő célkitűzése a „math phobia” legyőzése, ami sok tanulónál alulmotiváltságot, sikertelenséget eredményez a matematika tantárgy tanulása során.

A 2 éves projekt során a 6 ország iskoláinak pedagógusai olyam módszertani gyűjteményt hoznak létre közösen, mely újszerű módszereket, óraterveket, ötleteket tartalmaz a matematika kreatív tanításának megvalósításához (Toolbox).

A jó gyakorlatok és módszerek megosztásával, később tanórai beépítésével, valamint projekt feladatokon keresztül segítünk felfedezni diákjainknak a matematika elemeit más tantárgyakban és területeken: matematika a történelemben, az üzleti életben, földrajzban, szabadtéri játékokban, művészetekben, építészetben és egészséges életmódban.

Szeretnénk elérni, hogy diákjaink magabiztosabb és használhatóbb matematikai tudással rendelkezzenek a mindennapokban, a tantárgy tanulása iránti motivációjuk erősödjön, ezáltal jobb eredményeket érhessenek el a hazai-és nemzetközi méréseken.

A tanulók aktívan  részt vesznek a projekt honlapjának szerkesztésében, aktualizálásában, valamint az eTwinning felület szerkesztésében is.

Partnerek:

  1. Alexandreio 2nd Primary School of Giannitsa, Görögország, Giannitsa-koordinátor
  2. Istituto Comprensivo I San Mauro Torinese, Olaszország, San Mauro Torinese
  3. Ogres Sakumskola, Lettország, Ogre
  4. Szkola Podstawowa Nr 11z Oddzialami Integracyjnymi im. Kornela Makuszinskyego, Lengyelország, Bialystok
  5. Byttorpskolan, Svédország, Boras
  6. Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Jó Pásztor Óvoda, AMI, Eger

 

Logó

Diákjaink munkái

Partnertalálkozó

Események

 

A Who is Afraid of Mathematics pályázatunk keretén belül logó versenyt hirdettünk mind a két épületünkben. A versenyben szép számban vettek részt az 5. 6. és 7. évfolyamos tanulók.
Iskolánkat az alábbi tanulók képviselték a nemzetközi megmérettetésben, miután iskolai verseny keretén belül kiválasztásra kerültek.

 

1. Mezei Dániel 5.a
2. Hajdu Bálint 5.a
3. Farkas Dorina 7.a
Nagy örömünkre a pályázat győztes logója a mi iskolánkból került ki, Mezei Dániel logója elnyerte a 6 iskola tanárainak tetszését.
Gratulálunk Dani! A magyar logó 2 éven keresztül hivatalosan a pályázat logója, illetve promóciós termékeken és hirdetéseken is szerepel majd.

Diákjaink munkáiból

Makettkészítés

Makettkészítés A ’Who is afraid of Mathematics?’ című Erasmus+ pályázatunk keretein belül kiválasztottuk a hat résztvevő ország egy-egy nevezetes épületét, technika órákon a gyerekek arányos maketteket készítettek ezen épületekről.  Alapos kutatómunka után pedig...

Matematika a történelemben

A ’Who is afraid of Mathematics? című Erasmus pályázatunk keretein belül január 24-én játékos, tanulói prezentációkra épülő matematika órát tartottunk, melyen iskolánk felső tagozatos diákjai híres magyar matematikusokról tartottak előadásokat. Az eseményre Kossuth...

Who Is afraid of Mathematics előadás

A Who Is afraid of Mathematics című Erasmus + pályázatunk keretein belül az ötödikes ötórás angolos csoport egy matematikai színdarabot adott elő angolul az iskola tanulói és a külföldi partnerintézmények képviselői számára. A darab címe Geoland=Geoország, szereplői...

I. Partnertalálkozó

A pályázaton belül 2017. december 5-9 között tartottuk az első partnertalálkozót iskolánkban, melyre 16 pedagógus érkezett a külföldi partner iskolákból. 
A program részeként több bemutató órát láthattak a kollégák, melyek fő témái a projekt célkitűzéseinek megfelelően az alábbiak voltak:
– matematika a történelemben
– matematika a művészetekben 
– matematika tanítása innovatív, kreatív módszerekkel
– matematika tanítása játékosan, élményszerűen
A vendégek iskolagyűlés keretén belül mutatták be országaikat, iskoláikat, valamint számokon keresztül prezentálták az iskolában folyó oktató-és nevelő munkát. 
Lehetőségük nyílt megbeszéllést folytatni Dr. Német Zoltánnal, az EKIF Oktatási Osztályának osztályvezetőjével, valamint Köböl Zsolt oktatási tanácsossal.
Iskolánk tanulói rendkívül nagy sikert arattak az erre az alkalomra készült színdarabokkal.
Az 5.b osztály tanulói a Geoland című angol nyelvű matematikai színdarabot adták elő, a 7.évfolyamos angol színjátszó csoport a Jojo című darabbal lépett fel, míg a 6.c osztály tanulói a Men’s logic-a X’mas play karácsonyi színdarabbal lepték meg a vendégeket.
Legközelebb 2018. május 22-25 között Görögországban találkoznak a pályázatban részt vevő iskolák pedagógusai.

Események

Rendhagyó matematika óra

Matematika a történelemben A 6.c és a 6.d osztály tanulói a „Who is Afraid of Mathematics”  Erasmus + pályázaton belül  egy rendhagyó matematika órán vettek részt. Tanulói kiselőadások során megismerkedtek Bolyai Farkas életével és munkásságával, régi magyar...

nyelvÉSZ

nyelvÉSZ  Anyanyelvi Tanulmányi Verseny  Versenyeredmények Rangos eseménynek adott otthont iskolánk március 23-án. Mi rendezhettük meg a nyelvÉSZ Anyanyelvi Tanulmányi Verseny megyei fordulóját. Nemcsak házigazdái voltunk a versenynek, de tanulóink is indultak ezen a...

Eged-hegyi keresztút

2018. március 14-én, 17 órakor indult 21 "szentimrés" diák az éjszakai Eged - hegyi keresztútra, Vaskó Hajnalka tanárnő vezetésével. A tanárnő az indulás előtt kiosztotta a gyerekeknek az állomásokhoz tartozó imákat, melyeket a gyerekek nagy örömmel vettek magukhoz....

Erasmus+ társasjáték készítése

Erasmus+ társasjáték készítése

A Eurotour: Engage Explore Evolve Erasmus + pályázat keretein belül az 5. b osztályos gyerekek társasjátékot készítettek a résztvevő országok  számára. A játék során a diákok összemérhetik ismereteiket a pályázatban résztvevő hat ország turizmusával és kultúrájával...

Diákutazás

Diákutazás

Diákutazás a Future Green Generation Erasmus+ projekt keretében Short-term exchange of groups of pupils „Think all green, think all blue, that is what we have to do!”   Tanulóink egyre inkább érzékelhetik, tapasztalhatják, milyen változásokon megy keresztül a Földünk,...

Zöld himnusz

Zöld himnusz

Zöld himnusszal vártuk a természet ébredését…   Órási sikert aratott az Erasmus + pályázat keretében futó Future Green Generation project felkérésére írt dal, amelynek bemutatója március 22-én volt a szicíliai Bagheria polgármesteri hivatalában. A város és a fogadó...

Víz világnapja

Víz világnapja

A víz világnapja egy évente ismétlődő esemény, melyet 1993 óta minden év március 22-én tartanak meg. A világnap célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a mindenki számára elérhető, tiszta víz fontosságára és az édesvízkészletek veszélyeztetettségére. A 2018-as...

Makettkészítés

Makettkészítés

Makettkészítés A ’Who is afraid of Mathematics?’ című Erasmus+ pályázatunk keretein belül kiválasztottuk a hat résztvevő ország egy-egy nevezetes épületét, technika órákon a gyerekek arányos maketteket készítettek ezen épületekről.  Alapos kutatómunka után pedig...

Tiszai ciánszennyezés évfordulója

A Tisza ciánszennyezésének évfordulója alkalmából, ami 2000. január 30-án történt, 18 évvel ezelőtt, a 7.d osztály és a rajz szakkörösök munkáiból készítettünk faliújságot. Tiszai ciánszennyezésről egy rövid összefoglaló: A tiszai ciánszennyezés több ország területét...

Interjúk az Erasmus+ pályázat

Interjúk az Erasmus+ pályázat

Interjúk                                                                      Az EUROTOUR: Evolve, Explore, Engage ERASMUS+ project keretében a 4.b. osztály tanulói interjút készítettek a városunkban működő vállalkozásokkal, amelyek kapcsolódnak az...

Tekintsék meg a pályázat közös honlapját